Båtopplaget

Båtopplag

På båtopplaget driver elevene en liten bedrift. Vi løfter opp ca. 100 båter og setter dem på land. Om våren setter vi dem ut igjen. På dette tjener vi ca. kroner 400 000 pr. år. Elevene er med i alle ledd i driften fra opptak til fakturering og kundebehandling.

Om vinteren kjører vi skiløyper med snøscooter for skiforeningen, og vi driver med hogst langs løypene. Friluftsliv, turer og hogst en stor del av praksisområdet vårt. Vi har en hytte i Sørkedalen hvor vi er en gang i uken. All praksisen er tilknyttet de teoretiske skolefagene.

Videre tilbyr vi ofte trafikalt grunnkurs, skikurs, sveisekurs.

Vi disponerer tre snøscootere, en stor gaffeltruck, en pick-up og to ATV'er. Elever på 9. og 10. trinn prioriteres ved inntak til gruppa da det kan være aktuelt med øvelseskjøring på enkelte kjøretøy.

Aktuelle turer kan være fottur, skitur, kanotur eller sykkeltur.

Bildepresentasjon av Sollerudstranda skole